Motor SUBARU BOXER
Působivější zážitky z jízdy.
Vyvážený & Klidný.
Příbuzné téma:Pasivní bezpečnost
Ultra nízké těžiště
*1 Jde o výsledek vlastního měření.
*2 Od 12. února 2012 (vlastní výzkum)
・Pozice za volantem je umístěna co nejníže s cílem snížit těžiště celého vozu.
・Lehká a vysoce pevná karoserie byla speciálně navržena s ohledem na co nejlepší stabilitu vozu.
・Využívá koncepce motoru vpředu a pohonu zadních kol, požitek z přímého a komunikativního řízení byl maximalizován.
・Byla vyvinuta lehká, avšak pevná konstrukce karoserie, která zaručuje optimální vlastnosti přední, zadní i středové části.
Představujeme rodinu motorů Subaru Boxer.
Vývoj motoru řady EJ začal s cílem vytvořit nástupce motoru řady EA, který byl prvním motorem Subaru s protiběžnými písty a jenž poháněl první kompaktní osobní automobil SUBARU 1000 (1966). Vývoj byl zaměřen na maximalizaci již beztak vysokého potenciálu motoru s protiběžnými písty a vynaložené úsilí přineslo vysokou pevnost a účinnost nového motoru.
Motor EJ20 nabídl mimořádné kvality hodné první generace Legacy, která byla vozem pro skutečné řidiče. Od té doby se tento motor stal základním kamenem velkého množství variant. Motor EJ20 lze skutečně považovat za symbol přístupu SUBARU Engineering, který spočívá v tom, že se začne s kvalitním konstrukčním základem a neustále se pracuje na jeho vylepšení.
Úspěšně také uplatnil svůj potenciál v oblasti příjemně rychlé akcelerace a také množství dostupného točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Všechna tato vylepšení přinášejí ještě větší každodenní použitelnost. Tím, že dosáhl jak vysokého stupně ohleduplnosti k životnímu prostředí a současně výkonu a potěšení z jízdy, je tento Boxer hoden být nazýván motorem nové generace
Tento motor, u nějž byl kladen důraz na takové aspekty, jako je zvuk pronikající do kabiny, umožní naplno zažít potěšení z motoru s protiběžnými písty.
* D-4S:Čtyřdobý benzínový motor s přímým vstřikováním, verze Superior
Navzdory tomu, že jde o 2litrový motor, se může FA20 DIT pochlubit dominantním sportovním výkonem, který překonává velkoobjemové přeplňované motory, a neuvěřitelně nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi výfukových plynů. Sluší se říct, že motor FA20 DIT nabízí výkon sportovního automobilu příští generace
Výsledkem je kompaktnější spalovací prostor, nižší spotřeba paliva a v kombinaci s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail, vylepšeným oxidačním katalyzátorem s uzavřeným filtrem pevných částic (DPF), turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a elektrickým posilovačem řízení vše dohromady napomáhá snižovat spotřebu paliva a emise CO2.
Keramické žhavicí svíčky urychlují startování za chladného počasí. A zatímco motor splňuje velmi čistou emisní normu EURO5, poskytuje ve srovnání s předchozími modely ještě větší točivý moment. Špičkový nejvyšší točivý moment 350 Nm je k dispozici už při 1600 ot./min a zajišťuje plynulý nástup výkonu v jakýkoliv otáčkách. Tyto výhody jsou důkazem vize, kterou Subaru v používání motoru s protiběžnými písty spatřuje.