PŘÍBĚH SUBARU
Historie SUBARU
až do 50. let.
1950’s
Založení Fuji Jidosha Kogy, Co., Ltd.
Založení společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Dokončení prototypu čtyřkolového osobního vozu P-1
Dokončení prototypu K-10 (Subaru 360)
Premiéra minivozu Subaru 360
1957/04 Dokončení prototypu K-10 (Subaru 360)
1959/08 Premiéra Subaru 360 Cabrio
1959/12 Premiéra Subaru 360 užitková verze
1960/10 Premiéra Subaru 450
1963/08 Premiéra Subaru 360 Custom
1963/12 Premiéra verzí Super Deluxe, uvedení DX a SDX s rychloběžkou
1964/05 1. a 2. místo ve třídě T-1 při 2. Velké ceně Japonska
1968/11 Premiéra modelů Subaru 360 Young S & SS
1960’s
Premiéra nákladního vozu Subaru Sambar
V únoru 1961 zažilo svůj debut Subaru Sambar. Vůz, postavený na základě Subaru 360, byl nákladním minivozem, který byl výjimečně příjemný na řízení a stabilní při jízdě. V porovnání s ostatními malými nákladními modely své doby mělo Subaru Sambar nejníže uloženou nákladovou plochu a nejprostornější korbu. Díky schopnosti snadno zvládat úzké městské zatáčky přivedl tento mini nákladní vůz do tehdejšího industriálního světa závan svěžího vzduchu. Následujícího září byla uvedena verze Light Van, vhodná nejen pro komerční použití, ale také volnočasové aktivity. S modelem Sambar se Subaru pevně zavedlo jako výrobce lehkých osobních vozidel.
1961/02 Premiéra modelu Sambar
1961/09 Premiéra verze Light Van
Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.
Dokončení testovacího okruhu v továrně Gunma
Přesunutí hlavních kanceláří do nové budovy Subaru
Premiéra nového modelu Sambar
„Nový Sambar“ byl uveden v roce 1966.
Vynikal upravenou maskou chladiče a přepracovaným designem a byl dostupný také s volitelnou vícestupňovou převodovkou, nabízející 6 převodů vpřed a 2 vzad. Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.
Premiéra čtyřdveřového sedanu
1965/10 Premiéra kompaktního osobního vozu Subaru 1000
1967/02 Premiéra dvoudveřového sedanu
1967/09 Premiéra čtyřdveřového vanu
1967/11 Premiéra sportovního sedanu
1968/08 Dvoudveřový van s řazením vpředu
1969/03 Premiéra modelu ff-1
1969/10 Premiéra modelu ff-1 Super Touring
1970/07 Premiéra modelu ff-1 1300G a série 1100
1971/10 Subaru 1300G 4WD Van byl vystaven na 18. Tokijském autosalonu
Název: Označení „ff“ u Subaru ff-1 zdůrazňovalo fakt, že vůz měl motor vpředu a pohon předních kol.
Premiéra Subaru R-2
1970/04 Premiéra modelů SS, Sporty DX
1971/02 Premiéra NOVÉHO R-2
1971/10 Premiéra vodou chlazené verze
Název: Podle stejného konceptu jako u Subaru ff-1, písmeno „R“ bylo vybráno, protože evokovalo inovace a znělo příjemně. Číslo „2“ vyzdvihovalo fakt, že se jednalo o druhý malý osobní model Subaru.
1970’s
Premiéra kupé Leone
Subaru Leone přišlo na trh v červnu 1971, přičemž v září 1972 následoval model Subaru Leone 4WD Station Wagon. Do té doby byl pohon všech kol (4WD) vyhrazen pouze terénním vozům, ale Subaru tuto tradici narušilo tím, že představilo masově vyráběnou verzi s pohonem všech kol běžného osobního modelu. Po prvním uvedení vozidla přicházela poptávka hlavně díky možnostem speciálního využití, jako například komerční použití v horských oblastech s velkým množstvím sněhu. I proto byl vůz doma i v zahraničí vysoce hodnocen za své pokrokové technické řešení. Vozidlo si stabilně rozšiřovalo základnu zákazníků třeba i díky rozvoji outdoorových sportů, mezi něž patří lyžování nebo rybaření. Jeho popularita se zvyšovala až do bodu, kdy se stalo světově nejprodávanějším osobním vozem s pohonem 4WD, a je považováno za počátek vývoje současného systému pohonu všech kol Subaru AWD.
1972/02 Premiéra čtyřdveřového sedanu Leone
1972/09 Premiéra Leone 4WD Station Wagon
1973/06 Premiéra modelu Leone Hard-top
1977/10 Premiéra Subaru BRAT
Premiéra modelu Rex
Subaru Rex se představilo v červenci 1972 jako nástupce modelu Subaru R-2. Rex se stal hitem díky mladistvému, dynamickému stylu a zároveň tradičním prvkům řady minivozů Subaru, mezi které patřily skvělé jízdní vlastnosti, vysoký komfort jízdy a nízká spotřeba paliva.
1973/10 Premiéra čtyřdobého modelu Rex
1975/12 Premiéra modelu Rex SEEC-T
1976/05 Premiéra modelu Rex 5
1977/05 Premiéra modelu Rex 550
Název: Z latinského slova „král“.
Premiéra modelu Goriki Sambar
Nově představený model znamenal přechod ze vzduchem chlazeného motoru na vodou chlazený. Verze „Custom L“ měla poprvé elektricky ovládaný ostřikovač čelního skla. Jedno zadní světlo bylo nahrazeno dvěma oranžovými zadními směrovkami, které byly umístěny odděleně od zadních brzdových světel.
1976/05 Premiéra modelu Sambar 5
1977/05 Premiéra modelu Sambar 550
1979/10 Premiéra modelu Sambar High Roof, první verze lehkého užitkového vozu
1980/11 Premiéra modelu Sambar 4WD
Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.
Subaru of America, premiéra Subaru Brat
Premiéra 2. generace Leone
Díky větší karoserii a motoru o objemu 1800 cm3 se vůz dostal do střední třídy osobních automobilů. Pro dosažení lepších schopností na nezpevněných cestách dostal model 1.8L 4WD dvoustupňovou redukční převodovku s krátkými převody umístěnou ve čtyřstupňové manuální převodovce, tím nabídl osm převodů vpředu vpřed a dva vzad.
1979/06 Premiéra nového Leone Sedan
1979/07 Premiéra nového modelu Leone Hard-top
1979/10 Představení verzí Swingback a 4WD
1981/11 Představení Leone 4WD s automatickou převodovkou (první model MP-T na světě)
Název: Z italského slova označujícího „samce lva“.
1980’s
Premiéra 2. generace modelu Rex
Platforma s motorem vzadu a pohonem zadních kol, která byla základem u Subaru 360, byla změněna na koncepci s motorem vpředu a pohonem předních kol. Díky tomuto kroku se podařilo překonat problémy související s prostorem v interiéru. Vůz ve své třídě miniaut vynikal delším rozvorem kol a větší karoserií než konkurence. Rex Combi byl model s karoserií lehkého užitkového vozu, která byla tehdy velmi populární.
1981/10 Premiéra modelu FF Rex Sedan
1984/09 Premiéra nové řady Rex
Název: Z latinského slova „král“.
Premiéra nových řad Sambar Try a High Roof Truck
Uvedena na trh v září 1982. Model „Sambar Try“ byl představen jako minivan, zatímco nezávislé zavěšení všech kol zůstalo stejné, u čtvrté generace modelů Sambar s pohonem 4WD došlo u předního zavěšení s kyvnými rameny ke změně a byla použita trojúhelníková spodní ramena a vzpěry MacPherson (kyvná ramena se dále používala u modelů 2WD). Všechny verze 2WD měly 10palcové pneumatiky, zatímco všechny verze 4WD dostaly 12palcové (přičemž všechny modely byly vybaveny velkými bubnovými brzdami na všech čtyřech kolech). Ultrakrátký převod EL byl navržen pro modely 4WD. Nákladní verze (Truck) mohly mít volitelnou výbavu High Roof bez ohledu na to, jestli se jednalo o 2WD nebo 4WD, a neměly k dispozici automatickou převodovku, zatímco modely Try FL a FX ji mohly mít.
1987/09 Vylepšení série Sambar; vybavení stálým pohonem všech kol 4WD
Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.
Premiéra modelu Domingo
Jednoprostorová dodávka Subaru Domingo zažila svůj debut v říjnu 1983. Nejen, že tato série pojala do kompaktní karoserie sedm cestujících, ale zároveň nabídla mnoho možností uspořádání interiéru, a to díky prvním otočným sedadlům v Japonsku v kombinaci s možností sklápění.
1986/06 Premiéra verze Domingo 1,2 litru 4WD
Název: Ze španělského označení „neděle“ připomínajícího, že vůz byl navržen pro zábavné víkendové výlety.
Vývoj Subaru ECVT
ECVT obsahovala jednoduchý, ale efektivní mechanismus, který spočíval ve speciálních ocelových pásech a páru kladek, vyrobených společností Van Doorne's Transmissie B.V. z Nizozemska. ECVT umožňovala řidiči ovládat rychlost vozu bez nutnosti použití pevně nastavených převodových poměrů. Díky této konfiguraci se dokázal konkrétní převod vždy přizpůsobit aktuální rychlosti jízdy.
Premiéra modelu Subaru Justy
Subaru Justy bylo uvedeno na trh v únoru 1984. V roce 1987 bylo vybaveno pokročilým systémem automatické převodovky: první elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodem Subaru ECVT.
1985/10 Premiéra série Justy 1,2 litru 4WD
1988/11 Premiéra kombinace ECVT+4WD
Název: Původně z anglického slova „just“ – výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.
Premiéra 3. generace modelu Leone
S větší karoserií a designem založeným na plochých a rovných liniích nabídla třetí generace Leone skvělou aerodynamiku s hodnotou cx pouze 0,35. Pětistupňová manuální převodovka opět dostala redukovaný převod, díky čemuž řidiči nabídla celkem deset převodů. Vrcholný model GT byl vybaven systémem vzduchového odpružení a měl také možnost změny světlé výšky.
1986/04 Premiéra čtyřdveřového Leone Coupe RX/II (stálý pohon 4WD)
1987/10 Vylepšení řady Leone; sedany a verze Touring Wagon vybavené systémem Active Torque Split 4WD
1988/02 Premiéra verze Maia
Název: Z italského slova označujícího „samce lva“.
Premiéra modelu Alcyone
1987/07 Premiéra Alcyone VX (2,7 litru, stálý pohon 4WD)
Název: Nejjasnější hvězda v souhvězdí Plejád (Subaru) je zvaná Alcyone. To je základ názvu tohoto modelu. Model SVX je zkratkou pro Subaru Vehicle X.
Premiéra nového modelu Rex Combi
Model s tříventilovým motorem byl vyvinut jako nový sportovní typ, „Combi“ bylo pojmenováno „VIKI“. Díky výrazným změnám v konstrukci byl interiér ještě prostornější než u předchůdců. Automatická převodovka byla zdokonalenou verzí předchozího systému s automatickou spojkou, nyní používá měnič točivého momentu a dvoustupňový systém.
1987/02 Premiéra pětidveřového sedanu Rex se stálým pohonem 4WD a dvěma viskózními spojkami
1987/07 Premiéra modelu Rex ECVT
1988/03 Premiéra série Rex V a VX s kompresory
1990/03 Vylepšení řady Rex
Název: Z latinského slova „král“.
Založení Subaru Tecnica International Inc.
Tato společnost byla založena jako dceřiná společnost zaštiťující aktivity v motorsportu, a to včetně účasti v mistrovství světa v rallye FIA World Rally Championships, stejně jako vývoj a prodej speciálně navržených sportovních dílů.
Dokončení plochého dvanáctiválcového motoru Subaru MM
Legacy dosáhlo nového světového rychlostního rekordu na 100 000 km
*Rekord platil do konce dubna 2005.
Premiéra řady Legacy
Subaru udělalo první krok do tržního segmentu dvoulitrových vozů v únoru 1989, kdy představilo Subaru Legacy. Designový tým začal od nuly a byl veden ambicí vytvořit sedan, který si zajistí místo na světovém jevišti jakožto nejlepší vůz své třídy. Nakonec bylo rozhodnuto o „použití plochého motoru s protiběžnými písty a systému AWD, čímž došlo k pokračování ve využívání tradičních technologií Subaru, ale zároveň s tím byly komponenty upraveny tak, aby byly na míru připraveny pro novou éru“. Tímto způsobem Subaru do modelu začlenilo své tradiční technologie, ale zároveň navrhlo zcela novou techniku vynikající vysokou úrovní jízdních výkonů. Řada se skládala ze čtyřdveřového sedanu a kombi Station Wagon, přičemž druhá zmíněná karosářská varianta reagovala na tehdejší boom v Japonsku. V roce 1998 byla představena 3. generace Legacy.
1989/01 Premiéra
1989/01 Světový rychlostní rekord na vzdálenost 100 000 km
1993/08 První vítězství ve WRC na New Zealand Rally
Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.
Centrum vývoje a testování Subaru
1990’s
Motor Subaru MM byl licencován pro italský tým formule 1 Coloni
Kompletní změna řady Sambar
Představení vozidla s motorem o objemu 660 cm3, který splňoval nové limity, proběhlo v březnu 1990. Model „Dias“ byl představen jako prémiový typ vozu Sambar Try. Byl poháněn řadovým čtyřválcem EN07, přičemž modely s kompresorem dodávaly z motoru typu EN07Y výkon 55 koní, zatímco modely NA 40 koní z motoru typu EN07C (s karburátorem). Přední zavěšení typu McPherson doplňovaly kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Nabídka převodovek obsahovala pětistupňovou manuální skříň, ale také možnost volby převodovky ECVT. Verze 4WD se objevily ve dvou variantách, s připojitelným nebo stálým pohonem všech kol s viskózní spojkou.
1993/12 Představení Sambar Dias Classic
1995/04 Premiéra prvního elektrického vozu Subaru, Sambar EV
Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.
Premiéra modelu Alcyone SVX (Subaru SVX)
1991/01 Nový koncept sportovního kupé, Subaru SVX, byl vystaven na mezinárodním autosalonu v Severní Americe.
Název: Nejjasnější hvězda v souhvězdí Plejád (Subaru) je zvaná Alcyone. To je základ názvu tohoto modelu. Model SVX je zkratkou pro Subaru Vehicle X.
Premiéra modelu Vivio
1993/05 Premiéra modelu Vivio T-top
1993/04 Poprvé závodilo ve WRC při podniku rally Safari, zvítězilo ve skupině Group A-5
1995/11 Představení verze Bistro
Název: Byl vytvořen z anglického slova VIVID a reprezentoval číslo 660 (VIVIO) z řeckých číslic.
Premiéra modelu Impreza
Subaru Impreza bylo představeno v listopadu 1992. Tato řada měla kompaktnější karoserii než Legacy, vynikala sportovními tvary a byla nabízena ve dvou verzích: čtyřdveřový sedan a Sports Wagon. Motor Imprezy, její podvozek, systém AWD a další prvky známé z Legacy byly dále vyladěny pro posílení kvality jízdy a vylepšení jízdních vlastností. Zejména díky úžasné dynamice poskytované turbomotorem a svěžestí, kterou verze Sports Wagon přivedla do segmentu kombi, trh přivítal Imprezu jako plnohodnotný vůz s výraznou individualitou.
1994/01 Do řady Impreza přibyla verze WRX STi
1994/06 První vítězství ve WRC (Acropolis Rally)
1995/01 Premiéra dvoudveřového kupé Impreza Retna
1995/10 Představení modelu Impreza Sports Wagon Gravel EX
1998/03 Představení verze Impreza 22B-STibr
Název: Anglický výraz znamenající „působivost“.
Nové Legacy stanovilo světový rychlostní rekord v kategorii kombi
Lokace: Bonneville Speedway, Utah, USA
Světový rychlostní rekord uznaný FIA a ACCUS pro sériově vyráběné, neupravené vozy kombi; Vozidlo: Legacy Touring Wagon GT
Premiéra nové řady Legacy
Bylo vyvinuto pod heslem „posloupnost a zralost“ a nabídlo výkon a prostor v interiéru srovnatelný s prémiovějšími modely, a to i přes to, že patřilo do kompaktní třídy. Čtyřdveřový sedan si zachoval grafiku oken, ale přišel o černé povrchy na A- a C-sloupcích. To společně s C-sloupky stoupajícími rovnou od podběhů zadních kol pomohlo dodat vozu agresivnější vzhled. Kombi bylo navrženo s okny plynule obklopujícími vůz z boku dozadu a stupňovitým profilem střechy, který byl známým designovým prvkem i u předchozí generace. Novinkou byl lichoběžníkový tvar přední masky chladiče.
1993/09 Stanoven světový rekord pro vozy kombi (249,981 km/h)
1994/10 Do řady přibyla verze 2,5 litru 250T
Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.
Premiéra Legacy Grand Wagon (název v zámoří: Outback)
Outback byl vyvinut s optimální vyvážeností mezi univerzálností na všech površích, spolehlivou využitelností a prostorem v interiéru karoserie kombi, kterou nabídlo již Legacy Wagon. Model dostal světlou výšku 200 mm, což zlepšilo jeho vlastnosti v terénu. Prémiový, ale robustně vyhlížející exteriér vynikal exkluzivní přední maskou a nárazníkem, velkými mlhovými světly s ochrannými kryty, celoročními pneumatikami s vysokým profilem, dvoubarevnou karoserií a velkými plastovými chrániči boků.
1995/08 Premiéra Legacy Grand Wagon (název v zámoří: Outback)
1997/08 Premiéra Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)
Název: Anglické slovo používané pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.
Premiéra nového modelu Domingo
Kompletní proměna karoserie přišla v roce 1994, a to poprvé za 11 let dlouhou historii modelu. Rám byl prodloužen vpředu i vzadu, přičemž vpředu byla použita struktura ve tvaru písmene Y, zajišťující bezpečnost v případě čelního nárazu. Palivo do motoru již nedodával karburátor, ale vstřikování EMPi, a k pouze manuální převodovce byla přidána nabídka převodovky ECVT. Stálý pohon 4WD začal kvůli ECVT využívat viskózní spojku, takže došlo ke zlepšení schopností vozu v terénu.
1996/04 Premiéra verze Aladdin
Název: Ze španělského označení „neděle“ připomínajícího, že vůz byl navržen pro zábavné víkendové výlety.
Subaru poprvé absolvovalo celou sezónu mistrovství světa rallye FIA WRC.
Premiéra Justy na evropském trhu
Justy se znovu představilo po celkové proměně a bylo dostupné pouze na evropském trhu. Vůz měl třídveřovou a pětidveřovou karoserii hatchback.
*Výroba probíhala v Magyar Suzuki (Maďarsko)
Název: Původně z anglického slova „just“ – výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.
Subaru zahájilo recyklaci „od nárazníku k nárazníku“
Subaru Forester zvítězilo v závodě Hulman Trophy a stanovilo 24hodinový rychlostní rekord
Lokace: Indianapolis Motor Speedway, Indiana, USA
(world speed record certified by the FIA and ACCUS for Group T-1=series cross country cars)
(světový rychlostní rekord uznaný FIA a ACCUS pro skupinu T-1 = řada cross country vozů) *Hulman Trophy: 24hodinový vytrvalostní závod s cílem dosáhnout v sériově vyráběném vozidle rychlostního rekordu se na okruhu Indianapolis Motor Speedway začal jezdit už ve 20. letech, ale Hulman Trophy byla stanovena v roce 1989 a pojmenována po předchozím majiteli okruhu, Tonymu Hulmanovi.
Premiéra pokročilého osobního SUV, Forester
Subaru Forester se představilo v únoru 1997. Forester v sobě zkombinoval silné stránky vozů typu SUV (Sports Utility Vehicles) a osobních automobilů a vytvořil tak nový automobilový segment navržený pod heslem „to nejlepší z obou světů“. Technický základ byl prakticky stejný jako u Legacy z roku 1993, tehdy zcela nového modelu. Ale Forester měl kratší rozvor, zvýšenou světlou výšku na 200 mm a celkovou výšku 1580 mm. Díky tomu vynikal skvělými jízdními vlastnostmi na nezpevněných površích a zvýšenou pozicí za volantem, požadovanou pro vozy typu SUV, ale stále nabízel pasažérům příjemný komfort jízdy.
1995/11 Na Tokijském autosalonu byl představen koncept „Exiga“
1996/10 Stanoven rychlostní rekord při 24hodinovém vytrvalostním závodě
2000/01 Drobné změny
2000/05 Představení verze S/tb-STi
Název: Anglické slovo označující „osobu žijící v lese“ nebo „osobu, která v lesích vyrostla“.
Nové Subaru Legacy stanovilo světový rychlostní rekord pro vozy kombi.
Lokace: Colorado, USA (světově nejrychlejší sériově vyráběné kombi certifikované FIA a komisí ACCUS v kategorii sériově vyráběných vozů s turbomotorem ve třídě 1600 až 2000 cm3)
Kompletní proměna řady Legacy Station Wagon; premiéra nového Legacy
Nový model, představený v červnu 1998, již nenabízel verze s pohonem předních kol, takže všechny vozy byly postaveny na platformě 4WD. Design karoserie si zachoval vzhled Legacy, ale byl postaven na robustnější platformě. V předních světlometech byly použity dvě řady čoček a jednalo se o první model, který ve své vrcholné výbavě používal výkonnější světlomety HID. Kvalita interiéru byla proti stávajícím modelům Subaru značně vylepšena a prvky jako volitelný audiosystém od špičkové americké značky Macintosh pomohly vylepšit kvalitu vozu i v jiných oblastech než z hlediska jízdních výkonů. Zadní zavěšení se změnilo z jednoduchých spodních ramen a pružicí/tlumicí jednotky na víceprvkové s nově řešeným horním uložením tlumičů a pružin, což proti předchozím generacím znamenalo zvětšení maximálního objemu prostoru pro zavazadla.
1998/12 Nová generace řady Legacy Sedan; představení Legacy B4 (Sedan)
2000/05 Modernizace řady Legacy
2001/01 Premiéra modelů Legacy Touring Wagon a B4 (Sedan) Blitzen 2001
2002/01 Premiéra Legacy Touring Wagon GT30 a B4 (Sedan) RS30 s třílitrovým horizontálně protiběžným šestiválcem DOHC
2002/02 Premiéra modelů Legacy Touring Wagon a B4 (Sedan) Blitzen 2002
2002/08 Premiéra modelů Legacy Touring Wagon a B4 (Sedan) Blitzen 6
Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.
Představení modelu Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)
Druhá generace zvýšeného modelu Outback se postupně stávala samostatným modelem v nabídce Subaru. Nový model postavený na základě třetí generace typu Legacy byl delší než předchůdce a měl vyspělejší podvozek. Samozřejmostí byl symetricky uspořádaný pohon všech kol AWD a ploché motory Boxer. V roce 2000 dosáhl tento vůz v USA špičkového hodnocení v oblasti bezpečnosti v rámci testů IIHS. Vůbec poprvé se v tomto modelu představila nová generace plochého šestiválce H6-3.0, který byl spojený se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol s variabilní distribucí točivého momentu mezi nápravy VTD. Tento systém byl odvozený od řešení použitého například v kupé Subaru SVX. Na některých trzích byla druhá generace modelu Outback nabízena také s karoserií sedan.
1998/12 Nová generace řady Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)
1999/09 Model ADA přidán do řady Legacy Lancaster (název v zámoří: Outback)
2000/05 Představení modelu Outback H6-3.0 s nově vyvinutým třílitrovým plochým šestiválcem s protiběžnými písty
Název: Anglický výraz používaný pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.
Premiéra modelu Pleo
Pleo bylo postavené na konceptu „nového kompaktního kombi, které jde za možnosti minivozu“ a všechny aspekty – výkon, bezpečnost, všestrannost a ekologickou jízdu – posunuly v dokonale vyváženém balení nového kompaktního kombi do netušených výšin. Bylo navrženo mimo tradiční segmenty a představovalo skutečně novou generaci minivozu, která si vytvořila svou vlastní třídu. Lehké a kompaktní Pleo také nabízelo výhody výjimečně nízké spotřeby paliva a ohledu k životnímu prostředí, zatímco nové standardy začleněné do designu výrazně zlepšily bezpečnost. Model byl zkrátka navržen pro budoucnost.
1998/11 Vítězství v anketě RJC Lehký vůz roku
1999/06 Představení verze Pleo Nesta
2000/12 Představení verze Pleo Nicotto
Název: Latinský výraz pro „více, až do konce“. Název inspiroval přístup „Jdeme hrát! Jdeme na to!“
Celková modelová proměna řady Sambar; premiéra modelu Sambar s novou specifikací
Představený v únoru 1999. Změny v předpisech pro lehká vozidla z roku 1998 znamenaly, že větší Sambar si zachoval svůj styl oddělené kabiny u nákladního modelu i dodávky, přičemž celou modelovou řadu tvořily nákladní verze, dodávky a verze Dias (taktéž nákladní model). Modely NA již nebyly vybaveny karburátory.
2000/11 Představení elektrického vozu Sambar EV
Název: Anglický výraz pro „indického jelena“.
2000’s
Vývoj nového kompaktního plochého šestiválce s protiběžnými písty
Celková proměna řady Impreza; premiéra modelu New Age Impreza
Druhá generace modelu Impreza byla postavena na konceptu rychlosti, zábavy a bezpečnosti. Mezi nové prvky patřil nový turbomotor, nabízející skvělý výkon při nízké spotřebě paliva, a nová karoserie se zpevňujícími kruhovými rámy zvyšujícími bezpečnost v případě nárazu. Byla zábavnější na řízení, měla jedinečný styl doplněný praktičností a byla vozem, který se umí přizpůsobit osobnosti řidiče.
2000/10 Premiéra řady Impreza WRX STi
2002/01 Premiéra modelu Impreza Sports Wagon Type Euro
2003/12 Premiéra verzí WRX Sti a WRX 2003 V-Limited, oslavujících titul jezdců ve WRC 2003
2004/07 Premiéra speciální edice modelu 2004 WRC Rally Japan WR-Limited 2004
2005/01 Premiéra verze S203 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.
2005/08 Premiéra speciální edice modelu při 2005 WRC Rally Japan WR-Limited 2005
2006/01 Premiéra verze S204 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.
Název: Anglický výraz pro „působivost“.
Premiéra modelu Traviq
Název: Vznikl spojením slov TRAVEL (cestování) a QUICK (rychlé).
Nová generace modelu Forester; crossover SUV, premiéra modelu Forester
Forester byl postaven na základě konceptu „Crossover SUV s tím nejlepším z obou světů (BEST of BOTH WORLD) a byl vyvinut tak, aby ve svém segmentu stanul na vrcholu třídy. Koncept spojil výhody SUV a osobního vozu, ale byl navržen tak, aby zvládl různé potřeby a výzvy každodenního používání.
2002/10 Premiéra modelu Forester Cross Sports
2004/02 Premiéra verze Forester STi
2004/07 Premiéra speciální edice WR-Limited 2004 na WRC Japan Rally
2005/12 Premiéra speciálního modelu AIRBREAK
Název: Anglické slovo označující „osobu žijící v lese“ nebo „osobu, která v lesích vyrostla“.
Vývoj modelu Legacy B4 (Sedan) a premiéra modelu CNG
Premiéra modelu Baja pro Severní Ameriku
Nová generace modelu Legacy
Za základě spojení jízdních vlastností, funkčnosti a elegance byla vyvinuta 4. generace modelu Legacy, která měla za cíl nabídnout vylepšení v oblasti výkonu svého jedinečného systému pohonu všech kol Symmetrical AWD, navrženého přímo pro plochý motor s protiběžnými písty. Zatímco si čtvrtá generace Legacy zachovala designové prvky odkazující na 1. generaci, vynikala sportovnějším vzhledem nízké karoserie s ostřejším výrazem přední části. Styl byl podpořen esteticky i z hlediska funkčnosti, což dokazují například LED směrovky zabudované ve zpětných zrcátkách. Interiér nabídl vysokou kvalitu a sportovní prvky, stejně jako zaoblené detaily. Velikost karoserie byla ideální pro vůz orientovaný na řidiče. Nový Legacy současně přinesl vylepšené bezpečnostní funkce, skvělou ovladatelnost a výjimečný jízdní komfort.
2005/01 Premiéra verze B4 Blitzen 2005
2005/12 Premiéra verze Blitzen Touring Wagon 2006 a B4
Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.
Premiéra třetí generace modelu Outback
Outback byl postaven na propracovaném sportovním exteriéru Legacy Wagon, ale použitím speciálně navrženého předního a zadního nárazníku, širokých blatníků a přídavných bočních krytů získal zřetelný autoritativní vzhled. Díky světlé výšce 200 mm byla zajištěna skvělá ovladatelnost na nezpevněných cestách, ale zároveň i excelentní jízdní výkony na silnici, jež připomínaly, že tyto modely kombi redefinovaly koncept sportovně laděného crossoveru.
Název: Anglické slovo používané pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.
Premiéra G3X Justy v Evropě
G3X Justy* bylo kompaktním vozem, představeným evropskému trhu jako vstupní model v kategorii crossoverů. Řidiči si užívali sportovně laděný pocit z jízdy, kterým se Subaru proslavilo, a celá modelová řada byla vybavena motory DOHC a vynikala dynamickým vzhledem. G3X Justy bylo dostupné s pohonem AWD a motory 1,3 nebo 1,5 litru se systémem proměnného časování ventilů (VVT) nebo s pohonem předních kol a turbodieselem 1,3 litru. Díky světlé výšce 170 mm nabídlo mimořádné schopnosti na silnici i mimo ni.
* Vyráběné v Magyar Suzuki (Maďarsko)
Název: Původně z anglického slova „just“ – výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.
Subaru začalo používat nový firemní slogan: Think. Feel. Drive.
Premiéra Subaru R2
2004/11 Subaru R2 bylo v roce 2005 oceněno v anketě RJC jako Vůz roku v kategorii „Speciální ocenění pro nejlepší mini osobní vůz“
2005/11 Představeno mnoho změn, byla představena speciální edice „Refl“
2008/06 Představeno mnoho změn
Název: Použití jednoduchých a efektivních kombinací symbolů v minulosti zcela jasně definovalo třídu minivozů a pomohlo ukázat jejich hodnoty. Znovupoužitím názvu R2, který se poprvé objevil v roce 1969, vytvořilo vozu novou image, ale sloužilo i k přenosu tradice výroby vozů Subaru.
Premiéra modelu Subaru R1
2005/11 Drobné změny, přidání a představení nové výbavy „S“
2006/11 Drobné změny
2009/11 Představení nové edice „Premium Black Limited“
Název: Použití písmene „R“ jakožto definice minivozu Subaru pro jednotnost. Rozdíl ve velikosti proti „R2“ byl zdůrazněn čísly „1“ a „2“.
Premiéra modelu Subaru B9 Tribeca
Největší model v nabídce Subaru, zcela nové Subaru B9 Tribeca, ukazuje svou prostornost díky flexibilnímu uspořádání sedmi sedadel ve třech řadách. Jeho sportovní a dynamický design exteriéru kontrastuje s propracovaným interiérem zdůrazňujícím stylový komfort a bezpečnost.
SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive)
Premiéra zcela nového minivozu Subaru Stella
Japonský trh s minivozy stabilně rostl s tím, jak zákazníci stále více oceňovali jednoduchost jejich použití a nízkou spotřebu paliva, kterou poskytovaly. FHI vyvinulo model Stella proto, aby zaujal zákazníky, kteří kladli důraz na prostorný interiér a snadné využití minivozů. Vynikal nejnižšími hodnotami spotřeby ve své třídě, ale i hladkou akcelerací, zajištěnou řadovým, kompaktním čtyřválcovým motorem Subaru o objemu 660 cm3 a nově vyvinutou převodovkou i-CVT (inteligentní převodovka s plynule měnitelným převodem).
2009 -- Představení konceptu Subaru Plug-in STELLA. Nový prototyp elektrického vozidla byl předveden při summitu G8 v Hokkaido Toyako
2009/04 Vývoj prototypu Subaru Plug-in STELLA, 15 vozů bylo poskytnuto japonskému Ministerstvu životního prostředí
2009/06 Subaru Plug-in STELLA EV uvedeno na trh v Japonsku
Název: Italské slovo označující „hvězdy“. Navrženo proto, aby rozzářilo zákazníkovi den.
Premiéra nového Subaru Tribeca
Premiéra 3. generace modelu Impreza
3. generace modelu Impreza byla vyvinuta na základě konceptu „nový druh pohodlí“ a vyznačuje se aerodynamickou pětidveřovou karoserií nabízející hladkou jízdu a vysokou úroveň bezpečnosti, jež pocházejí z kombinace základních technologií značky Subaru: plochého motoru s protiběžnými písty a nové koncepce karoserie. V jednom balení spojuje tři různé elementy – „stylový design“, „snadnou použitelnost“ a „spolehlivé, přesné a zábavné jízdní vlastnosti“. Byla představena proto, aby definovala nové celosvětové standardy motorismu.
2007/04 Zcela nové Subaru Impreza představeno na Mezinárodním autosalonu v New Yorku
2007/10 Premiéra nového modelu WRX STI
2008/10 Premiéra upravené čtyřdveřové verze „Impreza Anesis*“ *Anesis: Slovo řeckého původu označující „bezpečí“, „komfort“, „spolehlivost“ a „relaxaci“
2010/01 Premiéra verze S205 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.
2010/04 Čtyřdveřový prototyp WRX STI dosáhl na Nordschleife („Severní smyčce“) okruhu Nürburgring v Německu času 7:55:00
2010/06 Premiéra upraveného crossoveru Impreza XV*1 *1: XV, zkratka pro X = Crossover,
2010/07 Úpravy verze WRX STI, premiéra dalšího čtyřdveřového modelu
2011/11 Premiéra verze S206 od STI* *SUBARU TECNICA INTERNATIONAL INC.
Název: Anglický výraz pro „působivost“.
Nové Justy, základní model Subaru, představeno na evropském trhu
Základní model pro Evropu.
Nové Justy nabídlo řidičům skvělou ovladatelnost a prostorný interiér, a to v kombinaci s velmi nízkou spotřebou paliva a nenáročným litrovým motorem. Justy se prodávalo ve dvou verzích: sportovní „1.0S“ a vysoce praktická „1.0E“. Obě byly vybaveny pohonem předních kol a pětistupňovou převodovkou a vynikaly zábavnými a agilními jízdními vlastnostmi.
Název: Původně z anglického slova „just“ výraz naznačuje, že vozidlo bylo „pořádné“, „perfektní“, „ideální“ a „just right“, tedy „prostě správné“.
Premiéra nové generace crossoveru „NOVÝ Forester“
Byl postaven na základě konceptu „rovnováha pro aktivní život“, a proto se mu dostalo mnohých vylepšení, která ještě posilovala aktivní a zábavný životní styl zákazníků. 3. generace modelu Forester byla vyvinuta s přihlédnutím ke třem hlavním elementům snadné použitelnosti – „uspořádání“, „schopnosti“ dané i stabilitou symetrického pohonu všech kol a „ekologická šetrnost“ – proto, aby reflektovala rostoucí nároky společnosti.
2010/10 Premiéra upraveného modelu a další verze S-EDITION
Název: Anglické slovo označující „osobu žijící v lese“ nebo „osobu, která v lesích vyrostla“.
50. výročí Subaru
Oznámení vývoje nového konceptu elektrického vozidla SUBARU Plug-in STELLA Concept
Premiéra nového modelu Subaru Exiga, sedmimístného vozu pro panoramatické výlety
2007/10 Premiéra sedmimístného konceptu typu touring Exiga na 40. Tokijském autosalonu 2007
2009/09 Došlo k dramatickým úpravám modelu Exiga
2010/08 Modifikace modelu Exiga
2011/06 Modifikace modelu Exiga
2012/07 Modifikace modelu Exiga, vybavení vozu pokročilým podpůrným systémem řidiče EyeSight (verze2)
Název: Pojmenovaná je tímto slovem pro svou vzrušující a aktivní image.
Premiéra nového kompaktního vozu Dex
Dex byl navržen dle konceptu „všestranně využitelný kompaktní vůz“ a zaměřil se na každodenní použití a jedinečné designové požadavky této třídy. Výsledkem byl model, který se protíná s životním stylem zákazníků „hledajících zábavný vůz pro každodenní jízdu po městě a kolem něj“.
Název: Ze slova „Dexteriry“ (zručnost) s tím, že vyniká sportovním, chytře řešeným designem.
Premiéra 5. generace modelu Legacy
Hlavní řada Subaru v podobě Legacy prošla kompletní proměnou. 5. generace Legacy byla stvořena dle konceptu „Grand Touring Innovation“ a vynikala klíčovými technologickými prvky, mezi něž patří platforma Symmetrical AWD postavená kolem plochého motoru s protiběžnými písty. Jízdní schopnosti a bezpečnost prošly od 1. generace dlouhým vývojem a byly dále zdokonaleny, takže výsledkem byl větší komfort všech cestujících a ekologicky šetrný provoz. Toto Legacy přišlo s nově vyvinutou převodovkou CVT Lineartronic a nově řešenou nosnou strukturou.
2010/05 Do modelů Legacy/Outback byl instalován pokročilý systém EyeSight (verze 2) (japonská specifikace)
2012/05 Premiéra verze 2.0GT DIT poháněné dvoulitrovým plochým čtyřválcem s protiběžnými písty s rozvodem DOHC, přímým vstřikováním a turbodmychadlem
Název: Z anglického výrazu pro „předávání zásadních tradic“.
Premiéra 4. generace modelu Outback
Hlavní řada Subaru v podobě Legacy prošla kompletní proměnou. 5. generace Outbacku byla stvořena dle konceptu „Grand Touring Innovation“ a vynikala klíčovými technologickými prvky, mezi něž patří platforma Symmetrical AWD postavená kolem plochého motoru s protiběžnými písty. Jízdní schopnosti a bezpečnost prošly od 1. generace dlouhým vývojem a byly dále zdokonaleny, takže výsledkem byl větší komfort všech cestujících a ekologicky šetrný provoz. Toto Legacy přišlo s nově vyvinutou převodovkou CVT Lineartronic a nově řešenou nosnou strukturou.
2010/05 Do modelů Legacy/Outback byl instalován pokročilý systém EyeSight (verze 2) (japonská specifikace))
Název: Anglické slovo používané pro „velkou a rozsáhlou australskou divočinu“.
2010’s
Prototyp čtyřdveřového WRX STI dosáhl na Nordschleife („Severní smyčka“) okruhu Nürburgring v Německu času 7:55:00
Premiéra 2. generace modelu Pleo
Koncept nového modelu Pleo nesl myšlenku „ideální kompaktní velikost pro výjimečnou praktičnost a hospodárnost“. Šlo o minivůz, který se snadno řídil, byl jednoduchý, ale přesto zaujal svojí koncepcí. Díky praktičnosti komfortního interiéru a velmi nízkým provozním nákladům se stal ideálním minivozem pro zábavné každodenní ježdění. Všechny NA modely mimo jiné spadaly pod dotace eco-car (podpora pro propagaci a prodej ekologických vozidel) a byly zaměřeny na šetrnost k životnímu prostředí.
2012/12 Premiéra nového minivozu Pleo Plus
Název: Latinský výraz pro „více, až do konce“. Název inspiroval přístup „Jdeme hrát! Jdeme na to!“
Premiéra nově navrženého minivozu Lucra
2012/01 Modifikace řady Lucra. Vybavena systémem start-stop
2012/05 Premiéra modelu Lucra Custom s turbomotorem
Název: Sestaveno z prvních písmen slov „Large“, „Utility“, „Comfort“, „Relax“, a „Active“ („Velký“, „Užitečný“, „Komfortní“, „Odpočinek“, „Aktivní“). Vůz nabídl komfortní, prostorný a snadno využitelný interiér.
2011 Premiéra modelů Impreza WRX
Nový slogan FHI „Confidence in Motion“ („Důvěra v pohybu“) byl vyvinut jako klíčový přístup nové éry Subaru
Premiéra nového kompaktního vozu Subaru TREZIA
2011/11 Premiéra upravené speciální verze Sport Limited
2012/08 Drobné změny. Modely s motorem 1,5 litru dostaly páčky řazení
Název: Z anglického slova „poklad“, zdůrazňuje jedinečný jízdní zážitek.
Premiéra nově navrženého minivozu Stella
Nová Stella byla navržena dle konceptu „chytrý, aktivní, malý“ a byla kompaktním vozem, který nabídl prostorný interiér, snadné ovládání a výjimečně nízkou spotřebu paliva.
2013/01 Úpravy modelu a vybavení prvním systémem předcházení nárazu v této třídě
2013/08 Stella Custom byla vybavena systémem předcházení nárazu zvaným Smart Assist
Název: Italské slovo označující „hvězdy“. Navrženo proto, aby rozzářilo zákazníkovi den.
Subaru WRX STI zvítězilo v závodě 24 hodin Nürburgring ve třídě SP3T.
Vývoj 4. generace zcela nového modelu Impreza
Tato 4. generace zcela nového modelu Impreza byla vyvinuta dle konceptu „nové definice hodnoty a třídy“. Jejím cílem bylo nabídnout novou, dosud nepoznanou hodnotu. Základem se stala skvělá spolehlivost, jízdní vlastnosti a bezpečnostní prvky systému pohonu Subaru Symmetrical AWD (All-Wheel Drive) s plochými motory boxer s protiběžnými písty. To byly jen některé z kvalit, díky nimž bylo možné vytvořit bezpečné a k životnímu prostředí šetrné globální vozidlo vyšší třídy a zároveň posílit sportovní image modelu Impreza.
2010/11 Premiéra konceptu Subaru Impreza na Autosalonu v Los Angeles v roce 2010.
2011/04 Subaru vystavilo zcela novou Imprezu na Mezinárodním autosalonu v New Yorku.
2013/03 Světová premiéra konceptu Subaru WRX na Mezinárodním autosalonu v New Yorku roku 2013.
Název: Anglický výraz pro „působivost“.
Subaru si připomíná 40. výročí vozů s pohonem všech kol
*1 včetně vozidel s připojitelným pohonem 4WD
Továrna FHI Gunma Oizumi Plant slaví 30 let výroby
Končí výroba minivozů
Slavná automobilová historie Subaru se v Japonsku datuje zpět do roku 1958, kdy byl představen model Subaru 360. Minivozy byly pro značku Subaru klíčovými modely, během více než 54 let vzniklo téměř 8 milionů kusů v devíti různých modelových řadách. Díky prvkům, jako je pohon všech kol či převodovka CVT, byly minivozy Subaru vyzdvihovány pro funkčnost a využitelnost, které dosahovaly stejné úrovně jako u běžných modelů.
Premiéra Subaru BRZ
Díky umístění motoru Subaru Boxer nízko v karoserii, co nejblíže k silnici, a za přední nápravou došlo k maximalizaci nesporných výhod nízkého těžiště, nízké hmotnosti a kompaktních rozměrů. Subaru BRZ se dostalo té „cti“ patřit mezi vozy s nejníže umístěným těžištěm na světě. Zábavný sportovní vůz, který si každý řidič může užívat s klidem v duši.
2011/09 Na 64. Autosalonu ve Frankfurtu byl představen prototyp SUBARU BRZ PROLOGUE – BOXER Sports Car Architecture II.
2011/11 Subaru BRZ Concept – STI zažil svůj debut na Autosalonu v Los Angeles
2011/12 Premiéra Subaru BRZ na 42. Tokijském autosalonu
2012/05 V roce 2012 Subaru BRZ získalo titul „VDI Car of the Year“ od společnosti Vehicle Dynamics International Awards
Název: Jméno BRZ znamená „Boxer motor“, „Pohon zadních kol“ (Rear-wheel drive) a „Zenith“; zároveň zmiňuje vášeň Subaru pro stavbu ultimativních sportovních vozů využívajících základní technologii značky: plochý motor Boxer s protiběžnými písty.
SIA se stala první americkou automobilovou továrnou, která získala certifikaci ISO 50001
ISO 5001, které začalo fungovat v roce 2011, uvádí mezinárodně uznávané požadavky na systémy řízení energie (EnMS). Tento standard poskytuje organizacím strategie řízení ke zvýšení energetické účinnosti, snížení nákladů a omezení energetické náročnosti.
Premiéra zcela nového Subaru XV
Základním produktovým konceptem, který Subaru připravilo pro XV, bylo „městské dobrodružství“. Ve specifických oblastech bylo vozidlo dokonale vhodné pro vzrušující, ale pohodové použití ve městě. A navíc Subaru sladilo faktory, jako je spotřeba paliva a potěšení z jízdy, se stylovým, velmi výrazným designem exteriéru.
Premiéra 4. generace modelu Forester
Nový Forester byl vyvinut, aby ukázal skutečnou hodnotu vozů SUV. Byl postaven kolem technologie Symmetrical AWD, základní prvky všech oblastí vozu – jízdy, bezpečnosti a šetrnosti k životnímu prostředí – byly ještě vylepšeny, aby SUV nabídlo výraznější zábavu za volantem, ale i pohodový zážitek z jízdy a mobilitu bez stresu.
První Subaru XV vyjíždí z výrobní linky v Malajsii
Premiéra Subaru XV Crosstrek Hybrid
60 let společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Subaru v Japonsku dosáhlo milníku 20 milionů vozů
Premiéra zcela nového WRX
S konceptem „ryzí výkon pod vaší kontrolou“ přišlo zcela nové WRX, u něhož byly výrazný výkon a šetrnost k životnímu prostředí plochého motoru s protiběžnými písty o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva DIT vybaveného turbodmychadlem kombinované s důkladně vyztuženým podvozkem a karoserií. Standardně dodávanou šestistupňovou manuální převodovku doplnila nová převodovka Sport Lineartronic.
Premiéra modelu Levorg
Nové sportovní kombi Levorg se stalo „sklizeným ovocem“ závazku Subaru skloubit jízdní zábavu s praktickými vlastnostmi a pohodovým zážitkem i při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Levorg je ztělesněním dlouhodobých úspěchů značky Subaru a symbolizuje nejnovější standardy. Kombinuje hladkou, samozřejmou dodávku síly s exkluzivním a stylovým designem a rozměrným prostorem pro zavazadla.
Premiéra zcela nového modelu WRX STI
Nová generace sportovního modelu WRX STI s karoserií sedan si zachovala charakter svých předchůdců, zásluhou nové techniky ale byla opět rychlejší, stabilnější a na řízení zábavnější. S plochým motorem s protiběžnými písty, manuální převodovkou a unikátním aktivním systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD byla extrémní podobou sportovního sedanu.
Premiéra 6. generace modelu Legacy
Nové Legacy se předvedlo v 6. generaci plných 25 let od doby, co byl v roce 1989 uveden původní model. Pečlivé naladění dodalo vozu univerzální vzhled pravého sportovního sedanu s chutí vyrazit vpřed – nechyběly podmanivé zážitky z jízdy a inspirace řidičů snít větší sny a představit si plnější život.
Premiéra 5. generace modelu Outback
Šlo o 5. generaci modelu od představení původní verze v roce 1995. Společným jmenovatelem všech modelů je koncept crossoveru, který v sobě integruje výhody osobních vozů a SUV. Při vývoji každé generace se Subaru snažilo dodat styl a hodnotu, které příslušejí vrcholnému modelu kategorie crossover.
Přesun hlavního sídla společnosti do nové budovy Ebisu Subaru Building
Model WRX STI vyhrál v roce 2015 svou třídu ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu
Subaru dosáhlo milníku 15 milionů vyrobených vozidel s pohonem AWD
Ohlášení platformy Subaru Global Platform
50. výročí plochého motoru BOXER s protiběžnými písty
Model WRX STI obhájil vítězství ve třídě ve 24hodinovém závodě na okruhu Nürburgring
Subaru 360 Model K111 byl uznán jako součást dědictví technického inženýrství
Premiéra 5. generace modelu Impreza
První vůz postavený na kompletně přepracované globální platformě Subaru Global Platform s extrémně vysokou tuhostí a odolností karoserie a podvozku. Impreza byla zároveň prvním modelem, který vznikl pod filozofií DYNAMIC x SOLID. Zároveň jakožto zástupce další generace segmentu nižší střední třídy dostala výrazně zdokonalený interiér a exteriér.
První Impreza vyrobená v USA sjela z výrobní linky v továrně Subaru v Indianě
Název společnosti se změnil na SUBARU CORPORATION
Zcela nové Subaru XV
Subaru v Japonsku spustilo projekt Subaru Forest Project pro ochranu životního prostředí
S ohlášením, že „Země, nebe a příroda jsou obchodními oblastmi Subaru“, uznává značka Subaru ekosystém planety jako zásadní pro budoucí udržitelnost společnosti. Projekt Subaru Forest Project zahrnuje vysazování nových stromů, prořezávání hustých porostů a další aktivity zajišťující zachování lesů na pozemcích společnosti. Jako součást korporátní společenské zodpovědnosti (CSR) má Subaru za cíl poskytnout „radost a klid v duši“ a přitom pomáhat společnosti a životnímu prostředí.
Premiéra zcela nového SUV Ascent se třemi řadami sedadel
Zcela nový Ascent je poháněn novým čtyřválcovým motorem Boxer o objemu 2,4 litru s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadlem, který nabízí použitelnost a spotřebu paliva srovnatelnou či lepší než v případě šestiválcových motorů. Součástí standardní výbavy je technologie EyeSight a pohon všech kol Symmetrical All-Wheel Drive, s volitelnou funkcí X-Mode, posilující schopnosti SUV na silnici i v terénu. Zcela nový Ascent se vyrábí v americké továrně Subaru, Subaru of Indiana Automotive Inc, a je dealerům dodáván od začátku léta 2018.
60. výročí značky Subaru
Premiéra zcela nového modelu Forester
Jakožto jeden z nejprodávanějších modelů Subaru je zcela nový Forester vybaven celou řadou prvků, které umožňují všem cestujícím sdílet komfort a radost. Vyniká snadnou ovladatelností a prostorným interiérem, ale i uživatelsky přívětivými prvky. V souladu s designovou filozofií Dynamic x Solid v sobě kombinuje drsnost SUV s komfortem a pohodlím.
Zcela nový Forester je postaven na nové platformě Subaru Global Platform a ve své třídě dosahuje nejvyšší úrovně bezpečnosti v případě nehody a varování před nebezpečím. Komfortní využitelnost je zajištěna použitím základních technologií Subaru, mezi které patří asistenční systém řidiče EyeSight, pohon Symmetrical All-Wheel Drive postavený kolem nově vyvinutého 2,5litrového motoru s přímým vstřikováním paliva a systém X-Mode, posilující schopnosti v terénu.
Subaru WRX STI vyhrálo svou třídu ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu roku 2018
Vůz startoval přímo z pole position, ovšem tým se brzy musel potýkat s mechanickými problémy. Čtyři jezdci, jmenovitě Carlo van Dam (Nizozemí), Tim Schrick (Německo), Hideki Yamauchi (Japonsko) a Takuto Iguchi (Japonsko), s podporou mechaniků však zvládli dohnat ztrátu a získat zpět vedení. Později se zhoršilo počasí, ovšem pohon Symmetrical AWD (All-Wheel Drive) vozu WRX STI dokázal svou hodnotu tím, že se týmu při zhoršených podmínkách dokonce dařilo přejíždět i vozy ze silnějších kategorií. Pouhou hodinu před cílem nastaly problémy s motorem, ale byly vyřešeny, vůz se vrátil na trať a dojel si pro vítězství ve třídě SP3T a pro 62. místo celkově.
Pro tým Subaru/STI to znamenalo 5. vítězství ve třídě SP3T a odvetu za předchozí neúspěch. Vítězství je jasným důkazem toho, jak účinný je pohon AWD u modelu Subaru WRX STI.
Premiéra modelu Subaru XV e-BOXER
Subaru XV bylo vyvinuto na základě konceptu „zábavného dobrodružství“ a vyniká důmyslným městským designem, za nímž stojí SUV schopnosti vozu a vrcholná bezpečnost. Je poháněno motorem e-BOXER, který kombinuje motor Boxer s elektromotorem a nabízí velmi hladkou, samozřejmou akceleraci, a zároveň je schopný neomezené každodenní použitelnosti. Vůz byl dále vylepšen například specifickou modrou barvou „Lagoon Blue Pearl“.
2020’s
Představujeme zcela nový Outback.
A to také proto, že u Subaru je bezpečnost na prvním místě. Proto Subaru své pokročilé bezpečnostní systémy i v novém Outbacku jemně ladí, testuje a znovu testuje. Spojení nejnovějších systémů, jejichž úkolem je nehodám předcházet a současně ochraňovat posádku, s typickými technologiemi Subaru, jako je Globální platforma Subaru či pohon všech kol Symmetrical AWD Subaru, dává novému Outbacku vše potřebné pro maximální ochranu posádky i všech ostatních účastníků silničního provozu. Cílem tohoto přístupu je budoucnost bez nehod a zranění.
SOLTERRA, první plně elektrické Subaru přijíždí
Při vývoji modelu SOLTERRA, prvního plně elektrického modelu značky, který je určen pro trhy celého světa, se Subaru snažilo překonat různá očekávání zákazníků kladená na elektřinou poháněné automobily a vytvořit praktický vůz, který si mohou zákazníci vybrat s důvěrou. Technika tohoto vozu bude základem i pro budoucí elektrické vozy značky Subaru. Další snahou bylo, aby nový globální model byl skutečným SUV Subaru, tedy automobilem, v němž zákazníci najdou tradiční hodnoty značky Subaru. SOLTERRA byla navržena jako autentické SUV přátelské k životnímu prostředí, které současně poskytne pro Subaru typické pohodové vlastnění vycházející z léta zdokonalovaného přístupu „Požitek a klid mysli“. V tomto případě ale doplněné o některé nové hodnoty a vlastnosti, jež mohou nabídnout pouze elektřinou poháněné vozy.
První krok do světa elektromobility udělalo Subaru spolu s Toyotou a modely Solterra a bZ4X jsou ve většině ohledů totožné. Solterra se nicméně na rozdíl od Toyoty bude v Evropě prodávat pouze ve verzi s pohonem všech kol, jehož naladění mělo Subaru na starosti. Cílem bylo pohlídat si, že i elektrické SUV bude stále jezdit jako Subaru a jen tak něco ho nerozhází.
Klíčové vlastnosti Subaru Solterra
・ Dojezd 465 km, resp. 414 km dle specifikace (WLTP).
・ Světlá výška 210 mm, terénní režim X-Mode s novou funkcí Grip Control (automatická jízda konstantní rychlostí).
・ Pohon všech kol AWD; systémový výkon 160 kW rovnoměrně rozdělen mezi obě nápravy (dva motory o výkonu 80 kW).
・ Solterra nabídne prostornější interiér než Outback (rozvor 2850 mm) při délce blízké Foresteru (rozměry 4690 x 1870 x 1650 mm).
Světová premiéra Subaru Crosstrek
Oproti druhé generaci XV dostane Crosstrek mimo jiné zesílenou platformu SGP, nejnovější generaci systému Eyesight i přepracovaný interiér s velkým středovým displejem.
Druhá generace BRZ přeci jen i do Evropy
SUBARU BRZ je ryzí sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol, poháněný plochým motorem Subaru Boxer. Co možná nejnižší uložení motoru Boxer maximalizuje jeho přirozené přednosti v podobě nízkého těžiště, malé hmotnosti a kompaktních rozměrů. Předchozí generace modelu BRZ byla jedním z vozů s nejníže umístěným těžištěm na světě, a právě tato vlastnost měla mimořádný vliv na jeho vynikající jízdní vlastnosti.
Další generace SUBARU BRZ byla navržena tak, aby poskytovala ještě větší potěšení z jízdy, charakter jízdy jako se skutečným sportovním vozem a jako přídavek nově větší „klid mysli“. Přidává větší a výkonnější motor, pevnější karoserii, nový design i rozšířenou bezpečnostní výbavu.